PREZENTAREA LIMBAJULUI BORLAND C


1. Cum Se scrie un program in C ?

1.1. Un prim program
1.2. Variabile, expresii si asignari
1.3. Un exemplu de utilizare a variabilelor de tip float
1.4. Initializarea variabilelor
1.5. Folosirea directivei #define
1.6. Folosirea functiilor printf() si scanf()
1.7. Instructiunea "while"
1.8. Stilul de redactare al programelor
1.9. Erori de programare frecvente
1.10. Redirectarea intrarii si iesirii


2. Atomi lexicali, operatori, sistemul C

2.1. Caractere si atomi lexicali
2.2. Avantajele folosirii comentariilor
2.3. Cuvinte rezervate
2.4. Identificatori
2.5. Constante
2.6. Siruri constante
2.7. Operatori si semne de punctuatie
2.8. Operatorii de precedenta si asociativitate
2.9. Operatorii de incrementare si decrementare
2.10. Operatori de asignare
2.11. Sistemul C


3. Controlul instructiunilor

3.1. Operatori relationali, de egalitate si logici
3.2. Operatori si expresii relationale
3.3. Operatori si expresii de egalitate
3.4. Operatori logici si expresii logice
3.5. Evaluare rapida (short-circuit)
3.6. Instructiunea compusa
3.7. Instructiunea vida
3.8. Instructiunile "if" si "if-else"
3.9. Instructiunea "while"
3.10. Instructiunea "for"
3.11. Operatorul ","
3.12. Instructiunea "do"
3.13. Instructiunea "goto"
3.14. Instructiunile "break" si "continue"
3.15. Instructiunea "switch"
3.16. Operatorul conditional


4. Functii si programare structurata

4.1. Apelul functiilor
4.2. Instructiunea "return"
4.3. Prototipurile functiilor
4.4. Descriere "top-down"
4.5. Invocare si apel prin valoare
4.6. Deosebirea dintre "return" si "exit"


5. Procesarea caracterelor

5.1. Tipul de data "char"
5.2. Utilizarea lui "getchar()" si "putchar()"
5.3. Biblioteca
5.4. Un exemplu util: Numararea cuvintelor


6. Tipuri fundamentale de date

6.1. Declaratii si expresii
6.2. Tipuri fundamentale de date
6.3. Caractere si tipul "char"
6.4. Tipul de date "int"
6.5. Tipurile integrale "short", "long" si "unsigned"
6.6. Tipuri reale
6.7. Operatorul "sizeof()"
6.8. Functii matematice
6.9. Conversii implicite si explicite
6.10. Conversia la intreg
6.11. Conversiile aritmetice uzuale
6.12. Conversii explicite
6.13. Erori de programare frecvente


7. Tipurile enumerare, "typedef" si operatorii pentru biti

7.1. Tipurile enumerare
7.2. Folosirea lui "typedef"
7.3. Expresii si operatori pe biti
7.4. Complement pe bit
7.5. Complement fata de doi
7.6. Operatori logici binari pe biti
7.7. Operatori de deplasare stanga si dreapta
7.8. Masti
7.9. Un program de impachetare si despachetare a cuvintelor
7.10. Litere mari -> litere mici
7.11. Recapitulare


8. Functii, pointeri si clase de memorare

8.1. Declararea si atribuirea pointerilor
8.2. Adresare si indirectare
8.3. Pointeri catre "void"
8.4. Apel prin adresa (referinta)
8.5. Reguli pentru stabilirea domeniului
8.6. Clase de memorare
8.7. Clasa de memorare "auto"
8.8. Clasa de memorare "extern"
8.9. Clasa de memorare "register"
8.10. Clasa de memorare "static"
8.11. Variabile externe statice
8.12. Initializari implicite
8.13. Definitii si declaratii de functii
8.14. Calificatorii de tip "const" si "volatile"


9. Siruri si pointeri

9.1. Siruri uni-dimensionale
9.2. Initializarea sirurilor
9.3. Indexul unui sir
9.4. Relatia dintre vectori si pointeri
9.5. Pointeri aritmetici si lungimea elementelor
9.6. Trimiterea sirurilor ca argumente pentru functii
9.7. Siruri multidimensionale
9.8. Vectori 2-dimensionali
9.9. Vectori 3-dimensionali
9.10. Initializarea vectorilor
9.11. Alocarea dinamica a memoriei


10. Siruri de caractere si pointeri

10.1. Marcatorul "sfarsit de sir de caractere" \0
10.2. Folosirea pointerilor pentru procesarea unui sir
10.3. Trimiterea argumentelor catre "main()"
10.4. Lucrul cu sirurile din biblioteca standard
10.5. Unde este eroarea ?


11. Directive preprocesor si metodologie de programare

11.1. Folosirea lui #include
11.2. Folosirea lui #define
11.3. Sintaxa "dulce"
11.4. Macrouri cu argumente
11.5. Unde este greseala ?
11.6. Definitii de tipuri si macrouri din
11.7. Sortare folosind "qsort()"
11.8. Un exemplu de utilizare a macrourilor cu argumente
11.9. Compilare conditionala
11.10. Macrouri predefinite
11.11. Operatorii # si ##
11.12. Macroul "assert()"
11.13. Folosirea lui #error si #pragma
11.14. Numerele liniilor unui program


12. Recursie

12.1. Manipularea sirurilor folosind recursia
12.2. Metodologia "divide-et-impera"


13. Intrari/Iesiri si fisiere

13.1. Functia de iesire "printf()"
13.2. Functia de intrare "scanf()"
13.3. Functiile "sprintf()" si "sscanf()"
13.4. Functiile "fprintf()" si "fscanf()"
13.5. Accesarea fisierelor
13.6. Accesarea aleatoare a unui fisier
13.7. Stil de programare


14. Instrumente soft

14.1. Executarea comenzilor dintr-un program C
14.2. Variabile de mediu
14.3. Compilatorul C
14.4. Creearea unei biblioteci
14.5. Folosirea lui "prof"
14.6. Cronometrarea executiei codului C
14.7. Programe de depanare
14.8. Utilitarul "make"
14.9. Utilitarul "touch"
14.10. Alte instrumente soft utile