PREZENTAREA LIMBAJULUI BORLAND C
1.1. Un prim program
1.2. Variabile, expresii si asignari
1.3. Un exemplu de utilizare a variabilelor de tip float
1.4. Initializarea variabilelor
1.5. Folosirea directivei #define
1.6. Folosirea functiilor printf() si scanf()
1.7. Instructiunea "while"
1.8. Stilul de redactare al programelor
1.9. Erori de programare frecvente
1.10. Redirectarea intrarii si iesirii
2.1. Caractere si atomi lexicali
2.2. Avantajele folosirii comentariilor
2.3. Cuvinte rezervate
2.4. Identificatori
2.5. Constante
2.6. Siruri constante
2.7. Operatori si semne de punctuatie
2.8. Operatorii de precedenta si asociativitate
2.9. Operatorii de incrementare si decrementare
2.10. Operatori de asignare
2.11. Sistemul C
3.1. Operatori relationali, de egalitate si logici
3.2. Operatori si expresii relationale
3.3. Operatori si expresii de egalitate
3.4. Operatori logici si expresii logice
3.5. Evaluare rapida (short-circuit)
3.6. Instructiunea compusa
3.7. Instructiunea vida
3.8. Instructiunile "if" si "if-else"
3.9. Instructiunea "while"
3.10. Instructiunea "for"
3.11. Operatorul ","
3.12. Instructiunea "do"
3.13. Instructiunea "goto"
3.14. Instructiunile "break" si "continue"
3.15. Instructiunea "switch"
3.16. Operatorul conditional
4.1. Apelul functiilor
4.2. Instructiunea "return"
4.3. Prototipurile functiilor
4.4. Descriere "top-down"
4.5. Invocare si apel prin valoare
4.6. Deosebirea dintre "return" si "exit"
5.1. Tipul de data "char"
5.2. Utilizarea lui "getchar()" si "putchar()"
5.3. Biblioteca
5.4. Un exemplu util: Numararea cuvintelor
6.1. Declaratii si expresii
6.2. Tipuri fundamentale de date
6.3. Caractere si tipul "char"
6.4. Tipul de date "int"
6.5. Tipurile integrale "short", "long" si "unsigned"
6.6. Tipuri reale
6.7. Operatorul "sizeof()"
6.8. Functii matematice
6.9. Conversii implicite si explicite
6.10. Conversia la intreg
6.11. Conversiile aritmetice uzuale
6.12. Conversii explicite
6.13. Erori de programare frecvente
7.1. Tipurile enumerare
7.2. Folosirea lui "typedef"
7.3. Expresii si operatori pe biti
7.4. Complement pe bit
7.5. Complement fata de doi
7.6. Operatori logici binari pe biti
7.7. Operatori de deplasare stanga si dreapta
7.8. Masti
7.9. Un program de impachetare si despachetare a cuvintelor
7.10. Litere mari -> litere mici
7.11. Recapitulare
8.1. Declararea si atribuirea pointerilor
8.2. Adresare si indirectare
8.3. Pointeri catre "void"
8.4. Apel prin adresa (referinta)
8.5. Reguli pentru stabilirea domeniului
8.6. Clase de memorare
8.7. Clasa de memorare "auto"
8.8. Clasa de memorare "extern"
8.9. Clasa de memorare "register"
8.10. Clasa de memorare "static"
8.11. Variabile externe statice
8.12. Initializari implicite
8.13. Definitii si declaratii de functii
8.14. Calificatorii de tip "const" si "volatile"
9.1. Siruri uni-dimensionale
9.2. Initializarea sirurilor
9.3. Indexul unui sir
9.4. Relatia dintre vectori si pointeri
9.5. Pointeri aritmetici si lungimea elementelor
9.6. Trimiterea sirurilor ca argumente pentru functii
9.7. Siruri multidimensionale
9.8. Vectori 2-dimensionali
9.9. Vectori 3-dimensionali
9.10. Initializarea vectorilor
9.11. Alocarea dinamica a memoriei
10.1. Marcatorul "sfarsit de sir de caractere" \0
10.2. Folosirea pointerilor pentru procesarea unui sir
10.3. Trimiterea argumentelor catre "main()"
10.4. Lucrul cu sirurile din biblioteca standard
10.5. Unde este eroarea ?
11.1. Folosirea lui #include
11.2. Folosirea lui #define
11.3. Sintaxa "dulce"
11.4. Macrouri cu argumente
11.5. Unde este greseala ?
11.6. Definitii de tipuri si macrouri din
11.7. Sortare folosind "qsort()"
11.8. Un exemplu de utilizare a macrourilor cu argumente
11.9. Compilare conditionala
11.10. Macrouri predefinite
11.11. Operatorii # si ##
11.12. Macroul "assert()"
11.13. Folosirea lui #error si #pragma
11.14. Numerele liniilor unui program
12.1. Manipularea sirurilor folosind recursia
12.2. Metodologia "divide-et-impera"
13.1. Functia de iesire "printf()"
13.2. Functia de intrare "scanf()"
13.3. Functiile "sprintf()" si "sscanf()"
13.4. Functiile "fprintf()" si "fscanf()"
13.5. Accesarea fisierelor
13.6. Accesarea aleatoare a unui fisier
13.7. Stil de programare
14.1. Executarea comenzilor dintr-un program C
14.2. Variabile de mediu
14.3. Compilatorul C
14.4. Creearea unei biblioteci
14.5. Folosirea lui "prof"
14.6. Cronometrarea executiei codului C
14.7. Programe de depanare
14.8. Utilitarul "make"
14.9. Utilitarul "touch"
14.10. Alte instrumente soft utile